tisdag 10 maj 2011

Härlig dag








Har haft den bästa dagen i mitt liv som tvåbarnsmamma! Egentligen har vi inte gjort något extremt men det är små enkla saker som kan göra två barn och en mamma lycklig. Vi började dagen i trädgården med att kasta vattenballonger och visst blev jag sugen på att kasta en vattenballong ordentligt på Isak så han också skulle bli blöt och inte bara jag. Fast jag insåg ganska snabbt att det skulle förstöra dagen.


Efter lunch åkte vi in till Malmö och Slottsparken. Malmö Stad har 20 temalekplatser och vi testade Sagolekplatsen. Isak fick springa av sig medan lillasyster låg i vagnen och njöt av det fina vädret. Kan varmt rekommendera denna lekplats om man vill leka av sig.


Efter en glasspaus tog vi en runda i parken och gick bort till Slottsträdgårdens café och plötsligt så står han där, ägaren själv Tareq Taylor, känd från Trädgårdsfredag. Tyvärr var det fullt så vi får göra ett återbesök längre fram i vår/sommar.


Som sagt inget särskilt men idag njöt jag till fullo när jag gick i parken med mina två små älsklingar. Stolt över att få uppleva dessa stunder med barnen. Jag hoppas att detta är början på en härlig sommar....

2 kommentarer:

  1. Tänk så bra man kan må i det enkla! Tror du ändå inte att grädden på moset har och göra med den där ägaren som du skymtade vid caféet? Hahaha! Skojar bara såklart. Stunder med barnen erbjuder hela spannet av upplevelser, men sådana som du beskriver är vikitga och mest minnesvärda. Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. haha Camilla, du har väl också en viss förkärlek till ägaren!

    SvaraRadera