lördag 28 april 2012

Cykeltur med eliten...tror inte det!

Imorse var det dags för mig att cykla tillsammans med gymmet - landsvägscykling. När jag kommer till samlingen så är det värsta cykeleliten som står på rad. Alla med sina egna cykeltröjor, sponsrade av olika företag och där kom jag med min Stadium jacka. Jag trodde det var det "vanliga folket" från gymmet som skulle cykla ihop. Redan efter första tramptaget låg jag låååångt efter klungan. Efter knappt 1 km insåg jag att jag aldrig skulle kunna hålla deras tempo och jag tackade för mig. Efter 1,5 km såg jag inte klungan längre.
Jag blev helt knekt. Jag har aldrig gett upp, men här insåg jag mina begränsningar. Det är skillnad på elit och amatör. 
Jag fortsatte min cykelrunda på egen hand och jag insåg att om jag bara håller mitt eget tempo så ska jag fixa det. Men idag fick jag se mig själv som förloraren......

2 kommentarer:

  1. BRY DIG INTE OM ELITEN,DETTA KLARAR DU GALANT.
    JAG HEJAR PÅ DIG. KRAM MAJ-LIS

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovan. Du kommer att fixa detta, är det någon som fixar detta så är det du, jag hejar också på dig. Stor kram Kristina

    SvaraRadera