måndag 15 november 2010

Fotboll

Har precis tittat på fotbollsgalan och vad kan man säga - Zlatan är vår fotbollskung! Tyvärr finns det ingen som spelar i samma division som honom. Han blir nog tvungen att sluta med fotboll innan någon annan kan ta emot guldbollen. Zlatan är inte bara kung på planen även utanför sticker han ut hakan och tror på sig själv. Det finaste han sa ikväll "där hemma har jag två guldbollar som sover" , får en att inse att han även är en stolt familjefar.
När man ser tillbaka på sin egen fotbolls"karriär", så har man fått uppleva en hel del. Småklubbsfotboll är nog det bästa som finns. Tänk så många ställen man har varit på tackvare fotbollen och så många som man har lärt känna via fotbollen. Själv hittade man sin kärlek via fotbollen. Det största jag har varit med om var när jag fick priset "Årets komet" när jag spelade i Borgeby och som min kära bror förklarade för mig att en komet kommer väldigt snabbt och sedan försvinner den och kommer aldrig mer tillbaka, tack för den. Det var väl därför man aldrig kom längre än till division 3.
Jag vill tacka min familj, mina lagkamrater och mina tränare som har funnits där under min karriär och tack till publiken (läs familjen) som kom och tittade på våra matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar