fredag 19 november 2010

Morgonstund har guld.....

Jag hade en kille som väckte mig kl.05.26 och ville ha välling, snäll mamma som jag är gick jag ner och gjorde välling åt honom och när jag kom upp igen hade han somnat om. Vad säger man?, suck, ja jag får väl försöka somna om den sista timmen innan det är dags att gå upp.
När det var dags att gå upp njöt jag av tysnaden i huset och det snöblandade regnet, tänkte att idag kan man kanske ta på sig sin fina dunjacka som man köpte förra säsongen, men suck den gick inte att knäppa.
Nu är det bara att ta bussen till jobbet och jobba sista arbetsdagen denna veckan innan det är dags för helg. I helgen blir det middag på St Markus Vinkällare, sista måltiden i lugn och ro, sen får man väl äta stående om man lyckas få i sig någon middag innan klockan åtta på kvällarna:-)
Få se om M. lyckas få med sig besticken från restaurangen i bakfickan som han hade en gång när vi lämnade stället eller som en servitör sa åt honom - äter du fortfarande!
Jag önskar er alla en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar