torsdag 26 januari 2012

Nedräkning

Nedräkningen har börjat.....
....om en månad smäller det. Då är det nio mil på skidor som gäller. Jag hoppas verkligen att den träning som man har lagt ner ska ge resultat. Min värsta tanke är att behöva ge upp. Jag hoppas iaf att jag har två i resesällskapet som kan putta på mig sista biten, för jag ska bara i mål...
Jag har nu tränat sedan i september, eller det var då jag tog det på allvar. Ibland får man inse att tid har man inte hur mycket som helst av, men 3 träningsdagar i veckan har varit mitt mål och det har jag försökt hålla.
Tekniken har man inte kunnat träna så mycket på, eftersom vi saknar snö. Kommer väl lagom till den 27 februari. Fast vad hade man gjort utan SVT Play, där har dom haft Vasaloppsskola, mycket tips och hjälp på vägen... men nio mil på skidor bär respekt med sig.

6 kommentarer:

  1. Du kommer klara det galant! Lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående. Det kommer att gå hur bra som helst. Med ett par minuter upphopp till så är du i mål på ett kick:)./kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Tack Sandra!
    Åsa, du har samma goda kondition, så jag tror att du fixar det, sugen på att hänga på?

    SvaraRadera
  4. Att du skulle ge upp Vivi finns inte!!! Du är målmedveten som få och jag vet att du kommer klara det hur bra som helst! Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Om det så ska behövas får vi sätta ett rep mellan oss tre och turas om att köra först och dra....vi ska ALLA över mållinjen :)

    Om 30min är det dax för ett Shape pass för mig...så här nära in på loppet går det inte att hitta ursäkter längre...så snart är det dax för lite blod svett och tårar

    SvaraRadera
  6. Vivi, vid tio års ålder fick jag ett par längdskidor, åkte i 30 min sen knäckte jag ena skidan i en snöhög som jag åkte in i. Har då inte åkt sedan dess:) Så nä, jag skippar nog det. Men tack för erbjudandet.
    Kram Åsa

    SvaraRadera