torsdag 21 juni 2012

Veckan som gått.....

 Jag och Nike passade på att hälsa på Sofie och hennes fina mage i veckan när Isak var på fotbollsskola. Vi blev bjudna på god frukost. Sofie och Nike gick sedan på kattjakt.......
 I veckan har vi även hunnit med att bada i poolen och Isak kämpar på. Han är inte lika förtjust i simskolan som i fotbollsskolan.

Idag var det avslutning på fotbollsskolan och alla barn fick glass och presenter. Henrik och Emil, tränarna har gjort ett kanon jobb med småkillarna. Det har varit helt underbart att titta på när de har spelat. Allt kan hända mellan himmel och jord. Isak har varit jätte duktig och han har en spelstil som påminner om en blandning mellan sin mamma och pappa, så det kommer nog att bli en stor fotbollsstjärna av honom:-)
Vi avslutade dagen med att åka hem till Jessica på lite fika och gratulera henne och hela familjen till nr 3 lilla Viggo. Tyvärr var inte mina barn på bästa humöret så kameran åkte inte fram och när vi kom hem fick vi ha en genomgång hur man uppför sig. 
Som om detta inte var nog så stod mitt hjärta stilla för en stund. Jag upptäckte att grinden var öppen i trädgården ut till poolen och det var bara Isak som satt i sandlådan. Jag hann tänka saker som, att vi har nu förlorat Nike, hon ligger på botten och mun-mot-mun-metoden, men hon satt glad som en spelman i trappan till vår pool och lekte i vattnet. Sen var det dags för genomgång 2, vad som gäller i trädgården.
Precis när Micke hade kommit hem tar Nike cornflakespaketet och vänder det upp och ner, då sätter jag mig i soffan och räknar till tio, mitt huvud och hjärta orkade inte mer och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Nu sover barnen och lugnet har lagt sig, imorgon är en annan dag och då är det midsommarafton med goa vänner.
Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar