söndag 19 augusti 2012

Helgen som gått....

Nu när man är ifrån barnen ett par timmar om dagen, så får man också en stund för sig själv. I fredags efter att jag hade ätit min medhavda matlåda på 5 minuter, tog jag en skön promenad nere i Dockan.

 Men nu är det söndag och imorgon är det jobb som gäller och Nikes inskolning fortsätter. Fast en härlig helg har vi haft. 
Igår firade vi bästa farmor/mamma/svärmor, som bjöd på middag. En underbar kväll och vill nog påstå att det var sommarens skönaste kväll. Stort grattis på födelsedagen!

Söndagen började på bästa tänkbara sätt (eller ja, barnen hade gärna fått sova en timme längre). Jag mötte upp Camilla med familj i Bokskogen och sen sprang jag och Camilla milen tillsammans. Under våra 56 minuter hann vi prata av oss, uppleva naturen från sin bästa sida, en supersnabb kissepaus, svettas och känna kämparglöd tillsammans. Tack Camilla för en skön förmiddag, det får vi göra om!
Dagen fortsatte sen med bad i poolen, biobesök och avslutades med att titta på Åkarp-Häcken i Svenska Cupen och Åkarp stod upp bra mot Häcken, men det blev förlust med 3-0. Barnen lekte för fullt på Idrottsplatsen. Men nu sover de gott i sina sängar....

1 kommentar:

  1. Ja, vilken tur du tog med mig på! Tack för en svettig och kul förmiddag.

    SvaraRadera