onsdag 8 augusti 2012

Ledigheten som har varit....

 Tiden som mammaledig börjar nu lida mot sitt slut. I 20 månader har jag haft förmånen att vara hemma med mina älsklingar. Första tiden med Nike och som tvåbarnsmamma var en stor förändring, bebisbubblan är underbar på alla sätt och vis. När jag ser tillbaka på min mammaledighet, så tänker jag på alla roliga saker som har hänt och som man har gjort. Vi har hunnit med utlandssemestrar såsom Norge och Mallorca, utflykter, besök hos kusinen, skidsemester och mååååånga trevliga fikastunder med nära och kära.
Tiden har kommit när det är dags för Nike att ta steget in i dagisvärlden och jag tillbaka till arbetslivet. Jag ser framemot att börja jobba på måndag och nya utmaningar väntar. Nu ska man få ihop familjelivet, med tider, dagis, jobb och lite löpträning, oj höll på att glömma vårt lilla husbygge:-)
Tack mina älskade ungar för den underbara tiden vi har haft under min ledighet. Jag älskar er så!
Självklart har vi haft lite konflikter, jag och Isak har väl snittat 2 konflikter per dag och ibland har tålamodet varit i botten, men alla ljusa stunder med barnen överväger dessa. Även ett stort tack till Försäkringskassan som har skött mina utbetalningar under denna tid!
Ikväll blir det genomgång med mannen hur man sköter diskmaskinen och tvättmaskinen, för nu har jag gjort mitt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar