söndag 13 december 2009

3:e advent


Igår blev det middag med Anders och Cicci. Mannen bjöd på älgfärsbiffar á la Morberg, mycket goda. Vi har en liten förkärlek till honom och hans matprogram är lite annorlunda jmf med andra matprogram.
Julgranen är inhandlad och ett besök på Jakriborgs julmarknad, har vi hunnit med idag.
M. köpte även idag sitt femtioelfte badmintonsrack. Det händer ganska ofta att hans rack kommer hem i två delar, ibland tar ilskan över.... jaja man blir inte bättre:-)

Måste även påminna vissa av mina tjejkompisar som tillsammans med mig gick luciatåg på sjukhuset för ett par år sedan.... jag minns det som igår, först gick vi förbi hela församlingen och missade var de satt, därefter bjöd vi på "skönsång" och där en av tärnorna gjorde en egen variant på solosång. Jag nämner inga namn men ni som var med vet vad jag pratar om. Gud va kul vi hade!

3 kommentarer:

  1. Ja, det hade jag nästan glömt. Det var ju katastrof, vi var för stora för att vara gulliga och för dåliga för att det skulle vara något att se. Varför gjorde vi det? O varför tittade de?
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vissa saker glömmer man aldrig! Förstår fortfarande inte varför vi inte blev uppringda året därpå, jag menar vi tog ju inte ens betalt!!! Stackars Rossie fick väl skämmas för oss dagen efter... Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Haha sitter här och skäms..jisses luciatåg är menade för små barn å inte vuxna sådana! Då är det inte lika gulligt och rart längre..Kram kram

    SvaraRadera