onsdag 13 januari 2010

Välkommen lilla Victor....

....som kom till världen idag. Vi längtar efter att få träffa dig!

Grattis Stoffe och Emma till ert underverk. Ni kommer att bli underbara föräldrar till lilla Victor.
Grattis farmor & farfar som har fått sitt andra barnbarn och även till Karin och Bosse som har blivit mormor & morfar.

Älskade barn:

Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar, Du fångar all ömhet omkring,små fötter och fingrar, din hud och din doftså underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, så är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara; Ett barn att få älska och skydda från ont,en lycka för stor att förklara

Stort grattis från Faster med familj

6 kommentarer:

  1. Så fin han är! Stort grattis igen till Emma & Stoffe! Och vilken fin text, Vivi! Gissa om denna högst höggravida kvinna sitter och gråter framför datorn?!? Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den texten är så fin, kläm nu ut bebben, Sofie!//V

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Ge dem en stor grattiskram från mig, och grattis faster!! kram Johanna Kö!

    SvaraRadera
  4. Hälsa o gratulera Emma o Stoffe till lille Victor! Vilket fint namn! O grattis faster Vivi! Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Härligt! Stort grattis till Emma & Stoffe, farmor och farfar, faster med flera!! Victor är ett jättefint namn. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Tack snälla faster Vivi för välkommandet av min födelse. Det var jobbigt att komma till världen och min mamma verkade inte fatta att jag behövde mer mat än vad jag fick så jag rasade i vikt. Men nu verkag jag få det jag behöver så livet börjar kännas underbart. Jag längtar att få träffa dig och framför allt min kusin Isak som jag tänkte få lite idér på allt bus man har framför sig.

    Tack ni alla som gratulerat mig o mina föräldrar,

    Victor med fam.

    SvaraRadera