fredag 24 februari 2012

Vasaloppet - here we go!

Bild lånad från Sportstyle

Imorgon styr vi bilen till Sälen och på söndag kl:07.00, är det dags - Vasaloppet, nio mil på skidor och första etappen i klassikern. Jag brukar inte vara nervös men oj vad det är nervöst. Detta kan bero på att vi knappt har haft en snöflinga i Skåne, så träningen på skidor kunde ha varit bättre. Men man får göra det bästa av situationen. Jag har tränat sedan i september 3dagar/veckan. Jag känner mig stark i kroppen och kan nog påstå att jag har aldrig känt mig så vältränad/stark, som jag gör nu.

Vi verkar ha vädergudarna på vår sida och det ser ut att bli fint väder, sol och ett par minusgrader. En underbar naturupplevelse, kan det kanske bli!

Jag ser loppet som en förlossning (dålig jämförelse, jag vet) Man tränar och läser på innan, men när det väl är dags så vet man inte vad som väntar en. Jag har skrivit min "journal" hur jag vill ha det, men det är ingen garanti. Det kan sluta med akut kejsarsnitt, att man till sist inte orkar mer och få ta hjälp sista biten -i mitt fall ta bussen till Mora. Tyvärr finns ingen smärtlindring på vägen, lite lustgas istället för blåbärssoppa, hade kanske varit en bra idé. Om jag kommer i mål så kommer jag vara så nöjd med min prestation och direkt efter mål kommer man väl tänka - ALDRIG MER, men smärtan försvinner efter ett tag och man får väl se om man kommer att åka Vasaloppet fler gånger i sitt liv. Just nu är det bara att ta mig igenom dessa nio mil....

Håll nu tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar