söndag 22 november 2009

Sorg i vår familj

Gårdagen var händelserik. Destination Ullared stod på agendan och det blev en lyckad shoppingtur. Fast vi var inte i närheten av Ros-Maries slutnota och vi sprang heller inte på Morgan. Jag skrattade för mig själv när jag gick upp och ner i gångarna. Jag insåg att man måste ha tålamod, vara utvilad och ha ett shoppingbegär för att handla i Ullared, men efter tre timmar var vi nöjda och bilen vände hemåt och 3 688 kronor fattigare blev man.
Kvällen tillbringades hos fam Lampert och deras ny familjemedlem var i fokus, söta Clara sov igenom hela kvällen och hon verkade vara lugn och trygg i sitt hem.
Dagens aktivitet har varit vaccinering, efter torsdagens misslyckade besök på Citykliniken är jag numera listad hos Vårdcentralen i Arlöv, de vet hur man bemöter sina patienter. Mannen bjöd på en fantastik middag med förrätt, melon och parmaskina, som därefter följdes av hjort med kantarellsås. Tack älskling för en god middag, du vet din plats i hemmet :-)

Annars har det varit mycket lek och bus med Isak.

Glömde nästan bort att berätta att vi hade ett dödsfall i familjen i fredags, vår haj lämnades oss (läs Micke) efter ett par år i vårt akvarie. Micke hade en kort cermoni för honom.... jag beklagar sorgen!

Ha en skön kväll!



1 kommentar:

  1. Är hajen död...då kanske jag vågar sova över hos er igen. Har ju dragit mig lite sen förra gången då jag var i tillståndet att jag såg flera hajar samtidigt.

    Jag och Rickard har verkligen fastnat för Kjell och familjen från Oxie. Vad kommer Ullared programmet att bli utan dom när de nu drar hem efter 2 veckors semester av shopping för frugan och det flytande för Kjell. Vi får inte glömma Morgan...han är rätt skön han också. Kram

    SvaraRadera