måndag 19 april 2010

Långlunch

Tog en långlunch på Italia idag tillsammans med en gammal vän/kollega. En fantastisk kvinna som njuter av livet. Hon tar dagen som den kommer och gör sina resor (läs: till Italien) då och då. Inga måsten eller någon stress, utan bara leva i nuet. Vi träffas ungefär två gånger om året över en lunch och varje gång tänker jag, så vill jag också ha det när jag går i pension. Synd bara att jag ska jobba i 36 år till innan jag går i pension. Fast jag njuter av min tillvaro, även om tiden går otroligt fort, särskilt sen man fick barn. Snart sitter man där och tänker tillbaka på sin ungdom och tänker, oj det var mycket bättre förr!

1 kommentar:

  1. Så härligt skrivet - tack Vännen! Jag uppskattar verkligen att få umgås med er ungdomar för då känner jag mig som en 30-åring även om kroppen, de grå håren och orken säger något annat.
    Sitter just nu och njuter av lite rödvin förstås, det är så Livet är för mig numera, men du ska njuta av småbarnstiden och allt annat, som jag kan sakna. Allt går så fort och det är bara att hänga med. Kram!

    SvaraRadera