tisdag 7 september 2010

Barnmorskebesök

Idag var det dags för besök hos barnmorskan och alla mina värden såg bra ut och jag fick höra hjärtljuden, en härlig känsla! Oj, med dessa hjärtljuden låter det som en pojke, sa barnmorskan och då är det kul att säga, ledsen men det är en flicka, du hade fel och så står de där precis som jag vet vad det är. Samma sak sa de om förra graviditeten, det är en typisk tjejmage, va kul tänkte jag, för det är en kille.

Dessutom fick jag uppleva något fantastiskt i väntrummet. En utländsk familj kom in och skulle boka en tid, tyvärr kunde de inte tala så bra svenska, men innan jag hann blicka och tänka stackars familj som inte kan göra sig förstådd och hur ska de kunna förstå begrepp som ultraljud, amning, förlossning och allt som hör till en graviditet, hade barnmorskan bokat in en tolk åt familjen, vilken fin service att kunna erbjuda!

Nästa gång blir det sockerbelastning, gud vad jag längtar!

Nu blir det att packa det sista och sen titta på landskampen, heja Sverige! Imorgon ringer klockan 04.22 och då bär det iväg till Sturup med destination Alanya, så vi tar en bloggpaus i en vecka och under tiden får ni ha det så bra alla kära bloggläsare....

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att bebisen har det bra. Njut av värmen och turkarna! Kram Camilla

    SvaraRadera