fredag 17 december 2010

Utflykt


Vi lämnade idag vårt trygga hem och begav oss ut i den stora världen - Destination Malmö - Lomma - Bjärred - Åkarp. Vi började med att lämna av M. vid stationen i Malmö för vidare färd mot Köpenhamn, eftersom vi befann oss nära mitt jobb passade vi på att göra ett besök hos kollegorna och dessutom hämtade upp en julklapp. Därefter styrde vi bilen vidare till Lomma och Fiskeboden för att köpa med oss lunch hem till mormor där vi tillbringade resten av dagen, innan vi hämtade storebror. Vi blev bjudna på middag av svärmor/farmor....tusen tack för det!

Jag har fått känna på hur det är att vara själv med två barn och jag vet inte hur många gånger jag har sagt till Isak "vänta lite" och till Nike har man sagt ett antal gånger "kommer strax". Nu sover båda barnen och det är dags för mig att också gå och lägga mig.... God natt och sov gott!

2 kommentarer:

  1. Jag känner såååå väl igen de orden Vivi, vänta lite och kommer alldelses strax. Jag har förvisso utvecklat fler varianter. Lugna dig, Hjälp till istället och TYYYYYYST. Men hur man än vänder och vrider på det så gäller det nog att stå lite extra mycket på storebrors sida. För det är just Isak som fått en ny värld, med en syrra som tar en himla massa uppmärksamhet som han var van vid att få för bara en vecka sedan. För Ville tog det ett bra tag innan han förstod poängen med att få ett syskon, men som idag är hans första bästa vän i livet. Kram Camilla

    SvaraRadera