lördag 26 februari 2011

Blå blå

Jag hade lite egentid igår och då passade jag på att färga mina ögonfransar och bryn inne i Malmö. När jag låg i stolen och bara njöt, började hudterapeuten att tvätta mitt hår och jag undrade vad hon gjorde, jag har bara spillt lite färg i ditt hår, men det går bort!

Hon fortsatte med behandlingen och det var så skönt, fick även lite massage. När det var dags för mig att betala fick jag mig själv i spegeln, en stor blå fläck, hade jag i mitt hår. Ni som känner mig och vet hur jag ser ut vet att jag är blond, så denna blåa fläck syntes ganska tydligt. I ett kort ögonblick önskade jag att jag var brunett. Min hudterapeut skämdes ganska mycket, men snäll som man är sa jag att det är lugnt. Tack gode gud att man inte skulle på bröllop eller några andra festliga tillställningar i helgen.

När jag satt i bilen hem fick jag ett sms av min terapeut, hon hade dåligt samvete och bjöd mig på en behandling vid nästa tillfälle. Detta kallar jag service och god kundvård.

När en annan bloggare tvättar sitt hår i snitt 1,5 gånger i veckan, så kommer jag framöver tvätta mitt hår i snitt 7 gånger i veckan för att få bort den blåa färgen :-)

3 kommentarer:

  1. Haha, jag förstår att du inte vill glida runt med blått hår. Stackars dig (och kvinnan som dabbade sig) Hade det hänt mig hade jag också höjt tvättsnittet...

    SvaraRadera
  2. Färgar du ögonbrynen blåa? Ska du se ut som Plupp?

    /Per

    SvaraRadera
  3. Till Per, tydligen behöver du en förklaring på ovanstående händelse. När man färgar sin bryn/fransar kan man välja på en färg som heter BLÅsvart, därav den blåa fläcken.

    SvaraRadera