fredag 18 februari 2011

Trevlig helg!

Nu har man varit tvåbarnsmamma ett tag och det är härligt och underbart att få uppleva en ny liten individ, men jag kan säga en sak - det är ju inte som första gången. Då kunde man ligga på soffan och läsa tidning efter tidning och mysa med bebisen. Denna gången går det i 110 hela tiden, särskilt dagarna när Isak inte är på dagis. Jag måste hålla med barnmorskan, det jobbiga med att få andra barnet är inte bebisen utan syskonen. Det är syskonen som får vänta, helt plötsligt ska Isak bli en stor kille bara för att han har fått ett syskon, trots att han bara är 3,5 år. Men en sak är säker - jag skulle inte vilja vara utan det.
Att få lite egentid och bara komma iväg en stund, gör underverk. Min egentid är träningen, då jag kan återhämta mig och samla ny energi. Man vill vara där för sina barn, men man får inte glömma bort sig själv.

Imorse sa Isak till oss att han ville ha en storebror, vi vet inte hur vi löser det:-)

Nu önskar vi er alla en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar