onsdag 2 februari 2011

Fröken Ur

Isak är inne i en period då det är bara siffror som gäller, vad är klockan, vilket nummer är det på huset, telefonnummer osv... så jag kände att det var dags att köpa en klocka till honom så han lär sig klockan och han har en bit kvar.

Isak: Mamma, Vad kommer efter klockan 12?
Mamma: Då kommer klockan ett....
Isak: Nä mamma, då kommer tretton.

Själv har jag under min föräldraledighet ett mål och det är att inte ställa klockan på väckning mer än 5 gånger, än så länge har jag inte behövt ställa min klocka på väckning och det är så skönt!

1 kommentar:

  1. Jag håller med Isak. Smart kille. Varför lära dig analog tid när allt idag är datoriserat ;-) Har våra barns generation redan passerat oss? Vi börjar bli gamla Vivi. Det blir mer och mer påtagligt varje dag. Jobbigt :-)

    SvaraRadera