torsdag 3 februari 2011

Trots

Trodde aldrig att det skulle hända, men vi har insett att vår lilla son har kommit in i en trotsålder. Ikväll har jag läst på om trotsålder på nätet och jag har förstått att barnet behöver motstånd för att komma vidare i utvecklingen. Efter Isaks utbrott ikväll som resulterade i att han somnade i sin säng helt utmattad, bara för att hans mamma inte gav sig. Det gjorde ont i mitt hjärta men jag vet att jag gjorde rätt. Är det någon som vet hur länge trotsperioden pågår?

Mitt älskade barn, hur kan man bli så arg bara för att man ska ta på sig sin pyjamas?

2 kommentarer:

  1. Japp Vivi det är skitjobbigt, men det varierar nog väldigt från barn till barn. Tindra var jättetrotsig från hon var 2.5-3.5 år. Jag minns att det tog så mycket på krafterna, usch vad jobbigt det var. Men Ellen är inte ens i närheten, så det kan nog variera väldigt. Försök se det som positivt, man ska igenom det och Isak behöver detta för att gå vidare till nya stadier.

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Alla töser jag träffar verkar fortfarande vara i trotsåldern så den kan nog pågå länge!Den äldsta jag träffat är 40+!Nu är ju Isak en go liten påg,så i det fallet går det nog över ganska fort!

    SvaraRadera