onsdag 28 juli 2010

Isaks vardag


Idag har jag lekt med min kompis Vilma. Det är jobbigt när man måste dela med sig av leksakerna. Jag vill ju helst ha sakerna för mig själv. Bästa stunden var när Vilma bjöd mig på glass och vi fick en mysstund för oss själva.... Undra om vi kommer att ha likadana mysstunder när vi blir äldre:-)
Ikväll tog jag sönder pappas tumstock och när mamma sa åt mig att nu kommer pappa att bli arg och ledsen, så sprang jag och gömde mig. När pappa kom hem sa jag förlåt...... Inte nog med det när mamma hade tvättat sofföverdraget hoppade jag upp i soffan och kissade, då blev inte mamma så glad, men det var en olycka. Ibland är man duktig kille men ibland glömmer man av sig. Det är så mycket man ska lära sig men jag är ju bara 2,5 år, det ska nog bli man av mig också. Jag ska bara leka av mig först.....

2 kommentarer:

  1. Du Isak! När man bara är 2,5 år så får man kissa i soffan och man får lov att ta sönder en tumstock! Tumstocken kostar inte så mycket och går att ersätta med en ny och överdraget på soffan går att tvätta - världsliga saker med andra ord. Låt dina föräldrar "oja" sig men bry dig inte så mycket, det finns värre saker här i livet! Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Ami, att du är på min sida!/Isak

    SvaraRadera