onsdag 7 juli 2010

Lekplats?, I don´t think so!

Plötsligt så händer det... igår eftermiddag skulle vi åka till Tirups Örtgård för en trevlig lekstund med fam. Drott och fam. Mattsson. Jag skyndar mig hem från jobb för att vi ska kunna komma iväg, men när jag väl kommer hem ska Isak inte följa med. Han skriker och slåss bara för att han ska få se klart Små Einsteins (ett barnprogram, som spelar klassisk musik, vi fattar inte hur han har kunnat fastnat för det, men det är en annan sak)

M. skickar ut honom i tvättstugan, efter hans beteende och efter en stund, insåg jag att efter hans uppträdande skulle han inte få åka till någon lekplats. Denna gången var vi hårda och konsekventa, men han insåg efter en stund att han hade varit dum, han kom ut till mig i köket och frågade - mamma, é du ledsen! Sen hade vi en kille som skötte sig hela kvällen och åt upp sin kvällsmat och var hur go som helst, då ett par timmar innan kunde man sälja honom på Blocket.

Älskade barn, vad hade vi gjort utan er, men ni kan också driva oss till vansinne!

1 kommentar:

  1. Hälsa Isak att jag och Victor också fastnade för små Einsteins..jag kan berätta slutet om det var samma avsnitt han missade då han åkte in i tvättstugan... När jag såg programmet tänkte jag just, "vem är det som sitter o ser på sådant program".. nu vet jag att det är en liten kille i Åkarp :o)
    Antar att jag har många duster med Vic. att se fram emot... jag hör av mig om jag behöver hjälp med trix och knåp.

    SvaraRadera