måndag 10 maj 2010

Brandvarnaren

Vilken natt....klockan 03.42 går brandvarnaren igång. M. flyger upp från sängen och rusar runt i hela huset. Jag hanmar nog mer i en chock och börja tänka ut en plan hur vi ska ta oss ut. När jag hör att M. går på toaletten förstår jag att det är lugnt. Varnaren hade gått igång av sig själv, men det var inte lätt att somna om sen. Jag låg och tänkte en hel del om det verkligen hade brunnit var hade vi tagit vägen, poolen har vi inte öppnat upp för säsongen än, annars är den ett alternativ. Man känner sig ganska liten på jorden när något sådant händer.....

3 kommentarer:

  1. DET ÄR KANSKE DAGS ATT BYTA BATTERI.
    MITT BRANDLARM TJUTER NÄR BATTERIET BÖRJAR TA
    SLUT

    KRAM FARMOR

    SvaraRadera
  2. Puh, vilken tur att det var falsklarm!

    SvaraRadera
  3. Vad befann sig mormors prins. Ni tänkte väl först på honom.

    SvaraRadera