torsdag 17 juni 2010

Försmak på sommaren

Vilka underbara dagar vi har haft! Igår morse tog jag cykeln till jobbet, så härligt när man får den stunden på morgonen att känna solen värma ens kinder. På vägen in till jobbet svalde jag endast 5 insekter och blev omcyklad av två killar. Det hörs när jag kommer in i Lund, kullersten och en barnsits på cykeln är ingen bra kombination.

På kvällen blev det grillning, fetabiffar med persilja, kommer att bli en sommarplåga hemma hos oss i sommar. Dagen avslutades med en power walk med grannfrun, tänk att det kan gå så snabbt att gå runt Åkarp när man har någon att skvallra med:-)

Imorse blev det 130:an istället för cykeln, min bakdel tillät mig inte att sätta mig på cykeln igen, men 130:an är trevligt resesällskapoch med Jojo sommarkort, kommer jag att fortsätta åka mina gula limousiner.

Vi lämnade Lund på lunchen för att åka ut till Kallbadhuset i Bjärred för en långlunch med avdelningen. Ett fantastiskt väder och mycket folk, tur att vi hade bokat bord, eftersom det finns inte så många andra alternativ ute på Långa Bryggan:-)

Ikväll låg jag och Isak i vår soffa i trädgården med en filt och då säger Isak till mig; mamma, så mysigt vi har det! Nu sover vårt hjärta. Mannen och jag har intagit soffan med lite ost och salami och tittar på fotbolls-VM..... Mitt tips är att Argentina vinner VM!

Det är underbart att sommaren är på gång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar