onsdag 2 juni 2010

Sjung om studenten

Äntligen vaknar man till sol, jag tror att sommaren har kommit nu för att stanna. Nu ser vi framemot tre månader med sol och värme. Det finns andra tecken på att sommaren är på gång; igår var det dags för första de första studenterna att springa ut.

Tänk att det var 10 år sedan man själv tog studenten, hur man glatt gick och blåste i sina visselpipor och varje person man mötte på stan ville bara stoppa ner den förbannande visselpipan i halsen på en....men oj vilken dag man hade. Våra föräldrar hade fixat en kanonfest för både mig och min bror, som jag har som minne resten av livet.

Man var klar med skolan (trodde man) och man kunde göra precis vad man ville. Jag och min kära vän S. åkte till Australien och min pappa hade sagt till min kära bror, att låt henne tro att hon ska till Australien, han trodde väl aldrig att vi skulle åka, men när man är student får man göra precis vad man vill..... Men innan vi kom dit var det bara att jobba på Posten mellan 05.00-13.00, vilket liv, fy för men ingen av oss, (Camilla och Sofie) fortsatte sin karriär inom Posten.....

Studenten är en härlig tid, själv har man två studenter man ska gå på och jag längtar efter kallskuret och potatissallad....

Ha en skön onsdag!

1 kommentar:

  1. Jag får rysningar av bara tanken på Toftanäs Postcentral. Men visst var det lärorikt och några kul minnen har man allt fått med sig från den tiden. Kram Camilla

    SvaraRadera