torsdag 18 mars 2010

Gissa stället?

Kan ni gissa var detta är någonstans?


Alla Bjärredsbor känner nog igen sig. Även om jag lämnade kommunen för ett par år sedan, har jag fortsatt att gå till tandläkaren i Bjärred och det stämmer att det är väntrummet hos Folktandvården. De behöver verkligen ha lite roomstyling. Detta väntrum har sett likadant ut i åratal och man känner sig verkligen hemma när man kommer dit. Jag undrar om den fina soffgruppen finns att köpa någonstans? Det enda som är nytt är fiskarna i akvariet, de verkade trivas för fullt.
Mitt besök blev verkligen en överraskning; jag hade inga hål och jag slapp ta fram kreditkortet, mina pengar på kontot räckte för att betala för kalaset även om det är en vecka kvar till lönen. Handen på hjärtat, hur många är det inte som ljuger när man är hos tandläkaren? Man säger att man använder tandtråd, fast sanningen är den att man började använda tandtråd när man fick kallelsen till tandläkaren.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag och Ville var också där häromdagen. Så sant som du säger. På folktandvården i Bjärred har tiden stått stilla. Men är det inte ganska skönt när allt annat i livet bara rusar?? Kram och trevlig helg!Camilla

    SvaraRadera
  2. Om Du fråga personalen eller någon annan inom tandvården får Du säkert till svars att det är den folktandvård inom Region Skånes som har kunnat hållt sig bäst.Så Ni skall känna Er hedrade att den har bevarat sig.
    Jag tycker det ser väldigt familjär ut./Mormor

    SvaraRadera