onsdag 31 mars 2010

Konst

Vad är det som händer i samhället och i världen?
- I Moskvas tunnelbana dödas 39 oskyldiga människor, efter att två kvinnor utlöst två bomber.
- I Landskrons avlider en kvinna sedan hon blivit misshandlad på en parkeringsplats.
- I Helsingborg vinner en man 215 miljoner kronor.

Vad händer härnäst? Tacka vet vi konstrundan på Österlen, den startar den 2 april och där är det lugn och ro. Det värsta som kan hända är att någon stjäler en tavla och ett rikslarm går ut efter tjuvarna. Minns min barndom när mina föräldrar åkte iväg på konstrundan och jag & min bror fick följa med. Jag tyckte det var rena tortyren och förstod inte tjusningen med det. Nu när man har blivit "vuxen" kan jag tycka det är lite mysigt att packa en picknickkorg och stanna till var man vill och kolla på lite konst.

Jag hoppas att världen kan stanna upp lite och bara njuta av ett par dagars ledighet under påsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar