tisdag 30 mars 2010

Underbara tisdag

Vilken underbar morgon, solen skiner och fåglarna kvittrar. I vanliga fall lämnar inte jag på dagis men eftersom besiktningsmannen ska komma nu på förmiddagen och inspekterar vårt golv, blev det ett par timmars kompledigt och då passade jag på att lämna Isak på dagis och vi fick en härlig promenad i solen.

Våren är verkligen blommornas tid, måste bara hålla med en annan "känd" bloggerska, om att tulpaner är fantastiska. Jag är även svag för pioner och orchideer. Mina orchideer får jag att blomma om gång efter gång. Mitt knep är att när blomman har blommat klart, sätter jag ut krukan i tvättstugan och sen fortsätter jag vattna en gång i veckan tills nya skott börjar komma. Fick två fina orchideer när jag fyllde år av min svärmor och de blommar fortfarande.



Önskar er alla en underbar tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar