fredag 26 mars 2010

Helg

Ännu en arbetsvecka är över och va skönt det är. Vet inte vad som händer på jobbet, men alla är så glada när det är fredag, en härlig fredagskänsla! Åhh vilket väder vi har haft i Lund, antar att andra orter i Skåne har haft lika skönt, men det är något särskilt med Lund när värmen kommer. Alla studenter bara ploppar upp här och där, helt plötsligt är hela Stortorget fullt av ungdomar. Kön till glasskiosken är lång och tjejerna sitter i korta kjolar och de senaste solglasögonen som har kommit ut på marknaden medan killarna kör rosa pikétröjor och ett par chinos, gärna med bakåtslickat hår. Jag själv promenerade genom stan i min vinterjacka och vinterstövlar....

Väl hemma passade jag och Isak på att pynta vårt lilla påskträd. Trädet fick vi i bröllopspresent av min farmor, ett fantastiskt fint träd med fina små blommor.




Önskar er alla en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Jasså är det rosa pikétröjor som är inne nu..jag ska genast be Stoffe köpa ett par så han kan ta trenden hit till S-svall..hm undra just om han passar i det..ingen fara, tror aldrig jag skulle kunna få honom att köpa det ändå! Ja, här uppe kommer det ta lååååång tid innan den korta kjolen kommer fram, ur min garderob iaf :o)
    /svägerskan i norr

    SvaraRadera