tisdag 9 mars 2010

Spyken

Jag har blivit erbjuden att föreläsa på Spykens arbetsmarknadsdagar och hur det är att jobba som ekonom. Ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Senast jag var på Spyken var när jag tillsammans med min klass SP3A tog studenten och som vi sjöng i aulan...... när vindarna viskar spykist! Dessutom är det 10 år sedan vi tog studenten, herregud, det känns som om det var igår vi var på Tegners och firade studenten....jaja nu är det ombytta roller. I aulan kommer det sitta studenter som har hela livet framför sig och kan göra precis vad de känner för, resa, jobba eller plugga, det kallar jag frihet!

Nu har man en vardag som består av jobb, hämtning/lämning på dagis, laga mat, städa, diska och träning, MEN jag skulle inte vilja byta bort min vardag. Vardagen för mig är trygghet, tryggheten att ha ett kul jobb att gå till, en underbar make och son, Linas matkasse och lite motion för att komma iväg och rensa hjärnan. Jag njuter av min vardag!


7 kommentarer:

  1. Haha, när jag ser bilden tänker jag på en inspelning du & jag gjorde uppe i tornet inför spykens kabaré... minns du?! Platinablonda peruker & plastbröst...

    SvaraRadera
  2. hahaha, det hade jag glömt, tack för att du skickade en påminnelse//Graaf

    SvaraRadera
  3. Vad kul Vivi, vilket erbjudande! Du tar ordentligt betalt va? Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Det låter väldigt spännande!
    Känns otroligt länge sedan vi var på Spyken varje dag och tillbringade stor del av vår vakna tid där. Undrar nästan om man känner igen sig! Ett under förresten att camilla o Johanna K är vid liv idag efter den hets de hade att komma med första bussen hem. De måste fått många bilister att ligga på tutan när de slängde sig ut i trafiken! Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. "spykist javisst" kommentarer är överflödiga.... loosers...Polhem forever!!

    SvaraRadera
  6. Fasiken va kul Vivs, vilket erbjudande! Själv tänker jag på när vi står där på trappan och jag hoppar så mkt att topp samt bh åker ner..tur att jag hade en mänsklig sköld framför mig..ja barn så kan det gå! Kram

    SvaraRadera
  7. Hälsa "SG"!
    Mörker!

    /Per

    SvaraRadera